Återigen en helg som har gått i träningens tecken :-)!

I fredags rev jag av ett magpass på lunchen, flexade ut & drog iväg till favvostället Gymmet gym & fitness på Tuna. Försökte ta det lugnt med tanke på min tidigare operation & avbröt en övning som inte kändes helt bekväm. Tummen upp för mig. Känner mig stolt som faktiskt har lärt mig att lyssna på kroppen innan den formligen skriker. 
Hade förberett middagen som skulle bli vegetarisk, glutenfri lasagne. Jag & mina barn har tänkt laga & äta en vegetarisk maträtt i veckan för att vidga våra matvyer en aning.
Lasagnen var supergod, fick toppen betyg av kidsen också :-)! 
Vi lyxade till det med efterrätt dagen till ära. Jag mumsade i mig glass med kalorifri kolasås till från Walden Farms, så gott. 
 
Lördagen var det dags för Emmis tävling i Arvidsjaur där jag också skulle vara domare. 04.20 ringde klockan & jag var allt annat än pigg men det gick fort över. Tävlingar som barnen är med i är nåt i särklass. Så kul att få vara en del av deras liv även i såna sammanhang. Inte för inte som jag valde att bli domare ;-). Dagen blev lååååång & mitt inplanerade gympass fick stå åt sidan. Klockan var efter 21 när vi låste upp dörren & raglade in i hallen. Orkade inte ens pallra mig till en polares födelsedagsfest i gården bredvid min. Somnade ovaggad :-)...
 
Idag har Alvina haft träning 15-20 & Emmis har varit hos en kompis så då passade jag på att boa in mig på Gymmet :-)!! Jag gillar verkligen det stället & har svårt att ta mig därifrån när jag inte har annat som drar. Har gjort ett nytt program helt själv med (för mig) rätt nya övningar, iaf på nya sätt.  Myyys med tjejerna i soffan en stund innan läggdags. Ska strax masa mig mot sängen så jag orkar med veckans jobb & träning. Pillis från jobbet ska komma & testa Gymmet i veckan, ska bli sketakul :-D!!
Joooo, just det! Idag gjorde jag potatisbullar till mig & tjejerna, mina med sötpotatis & det var en hit! Till mina hade jag kalkonbacon men brudarna föredrog "vanligt" rökt bacon ;-). Jag gillar att de är så öppna för att testa nya maträtter & är rätt förtjusta i grönsaker & nyttig mat :-). Blir som enklare då.
 
Go natt på er godingar
Suverän bok!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0