Summering av året som gått!

Ja inte blev jag då flitigare på att skriva här under året... Mycket har dock blivit bättre!
Varnar redan nu i början för ett långt inlägg som kan tas som negativt. Jag tycker dock att allt man är med om formar en & det som formar en är positivt så länge man ser det som utvecklande & jag ser det så! Utvecklande är nyckelordet.
 
Det har varit ett omtumlande år, mycket har hänt i mitt liv. Sånt som jag aldrig tidigare trott var möjligt har visat sig vara just det, möjligt! Jag har tränat mig till mitt livs form, vägen dit har varit allt annat än spikrak men skam den som ger sig ;-). Jag har sjukdomar som gör att jag inte kan "kötta på" som andra friska kan vad gäller träningen. Under året har jag också blivit smärtsamt medveten om att jag har en hel del födoämnesallergier som ställt till det för mig, bra att jag nu vet då kan jag hantera det :-)! 
 
Jag tog beslutet att sälja mitt paradis, mitt hus på landet, då jag & tjejern trivs otroligt bra i lägenheten & närheten till deras skola, kompisar, stan, gymmet mitt jobb.... Inget lätt beslut men det kändes helt rätt! De som köpte huset var helt rätt köpare, otroligt fina människor som har blivit kompisar med min fina bror Peter.
 
Jag har lärt känna en hel del nya människor, några ligger mig varmt om hjärtat & är underbara personer som jag absolut inte skulle vilja vara utan <3! Vissa andra klarar jag mig bäst utan att umågs med! 
En av årets lärdomar är att försöka att inte tro så himla gott om alla. Det har visat sig att personer som jag litat på & trott på, ställt upp för, är ena riktiga parasiter & egoister. Såna klarar jag mig utan & kan avpolettera dem. En viktig lärdom! Jag tänker inte låtsas för att vinna någons gillande. Jag är den jag är & VET att jag är en god vän men finns du inte där för mig annat än när det bahagar dig då får det vara!
Ensamhet är också nåt som jag har fått känna på vad det innebär. Läste någonstans; att vara ensam är att vara upptagen av sig själv & sitt, bullshit!!! Även om jag har många vänner så har jag suttit ensam ett X antal kvällar & helger. Som singelkvinna är man inte alltid välkommen då det vankas umgänge, det ska helst vara parvis... Konstigt om ni frågar mig. 
 
Min fantastiska familj, mina barn, mina föräldrar & min bror, har funnits där för mig & stöttat & pushat mig. Inför tävlingarna var det nog inte helt lätt att förstå all den tid jag la ner på träning, matlådefix, & allt annat som hör till. Min underbara vän & coach Sara var med hela tiden under tävlingarna & veckan mellan de båda bodde vi i en lägenhet som min vän Erik fixat åt oss i Karlskoga. Hela tiden hade hon mitt bästa för ögonen & klagade inte en sekund, tvärtom så var hon stöttande & förstående. Påminde mig om att jag behövde äta, förstod när jag behövde sova, satte mig på sängen när jag höll på att svimma, satt & höll på att frysa ihjäl när hon väntade i en svinkall trappa under tiden som jag fick färg på kroppen. Systra mi <3. 
Fina Madde hjälpte mig med posering, tips inför tävlingen, lånade ut smycken, gjorde en lista på vad jag behövde i tävlingsväskan & fanns alltid där med goda råd & tips. Fanns & stöttade mig när jag tvivlade på mig själv, alltid med fina & stöttande ord.
Patrik Salmi, vilken människa! Anlitade honom som PT & herregud vilken resa det blev! Inte bara tog han sig an min kropp när den var i sämsta skicket, han har hjälpt mig så otroligt mycket både med kroppen men även knoppen. Han är ingen "vanlig" PT, åstadkommer verkligen underverk & man gör en inre resa som inte är av detta slag! Helt fantastiskt!! Kompetent & duktig som få. Han blev nominerad till årets PT & tog hem den ärofyllda femteplatsen av alla PT i hela vårt avlånga land, det säger en hel del.... 
 
Ja just det, jag har ju fyllt 40! Ställde till med partaj & bjöd på käk, hade en underbart trevlig kväll med fina vänner & blev rejält uppvaktad. 
 
Efter tävlingarna har kroppen varit helt väck, blev sjuk när vi kom hem & lusten till att träna har varit som bortblåst. Frustrerande som attan för mig som är van att träna i princip varje dag. Jag (försökte) tog det med ro & vilade i många lååååånga veckor men har nu kommit igång igen & längtar verkligen efter nästa pass. Har varit på gruppträningspass på Inpuls & det har gett mig sån otrolig glädje & energikickar så jag riktigt sprudlar, både under tiden & efteråt :-)! Imorrn ska jag köra ett hederligt styrkepass på Gymmet. 
 
Denna årets sista dag startade jag med att skruva ihop Alvinas sängbord, äntligen! Sen var jag på ett skönt pass på Inpuls som min fina vän Erika höll i, riktigt roligt! So far so good! Var en snabbis till barnens pappa & lämnade lite nyårsgott till dem men tjejerna hade gått in till grannen för att avnjuta förrätten så jag hann inte träffa dem, damn!! Såg en skymt av dem där de satt i huset intill & verkade ha jättekul, vilket värmde mitt inre otroligt mycket samtidigt som jag blev så otroligt ledsen över att inte ha den gemenskapen med någon ikväll... Skulle åka till mina föräldra men de har åkt på nån redig förkylning & jag vill helst undvika att bli sjuk igen om det går, dumt att utmana ödet. Så med tårarna brännande bakom ögonlocken åkte jag hem till min lägenhet, ensam. Från & med nu HATAR jag nyårsafton vartannat år! Jag kräks snart över alla inlägg på FB & IG med alla bilder på storslagna middagar, finklädda & glada människor & alla förbannade glada Gott Slut & Gott Nytt År! Vaddå gott slut? Frågor som Vad ska du göra då & vad ska du äta vill ingen egentligen höra svaret på & jag tror nog att de flesta ångrar att de frågade när de hör mitt svar. Alla har planer & de inkluderar inte mig vilket gör att de någonstans kanske får känslan av dåligt samvete fast de inte behöver ha det...
Trots att man har många vänner kan man faktiskt vara ensam, ibland VILL jag vara det men då är det nåt helt annat. När det är självvalt så är det bara skönt men ikväll är det inte så. Jag brukar vara glad & positiv men denna afton har jag tillåtit mig att var deppig & faktiskt tyckt aningens synd om  mig själv, ögonen svider & huvudet värker. Imorgon blir det med andra ord f**n så mycket bättre :-D!! DET är positivt!
Nu är det tack & god natt för mig!
 Önskar er alla...
 
....en god natts sömn ;-).
Min underbara vän, coach & systra mi, Sara Olsson <3!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Intressant att läsa om ditt liv i summering av året. Det är så olikt mitt på många sätt och därför extra spännande. Du har skrivit ärligt och uppriktigt om framgångar o motgångar, vilket gör det läsvärt.. Lycka till med allt!

Svar: Tack snälla Inga! Vad glad jag blir att du tycker att det är intressant att läsa det jag har skrivit :-). Tack för ditt lycka till!
Tant raffa

2015-04-09 @ 02:58:32
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0