Helmysig helg!

Som jag har skrivit tidigare så gillar jag verkligen att laga mat & prova nya saker. Lamm tillhör en av favoriterna men lagar det extremt sällan, nu har jag varit sugen sen Erik läskade mig härom veckan när de hade det till middag.
Passade på att köpa lammstek när jag var & handlade igår, hur svårt kan det va?
Marinerade direkt jag klev upp & ugnsstekte den någon timme senare & himmel vad gott det blev. Gjorde en sås av skyn & lita andra kryddor som jag slängde i, också en succé.
 
Jag känner mig oförskämt pigg & det stramar bara ytterst lite i opsåret. Drog iväg in till stan & strosade lite i affärer,  var en snabbis till gymmet (saknar verkligen att få träna), tog en låång fika med Jessie på friends, hyrde filmer, jepp ni läste rätt! 3 filmer som jag har en vecka på mig att se, nu ska jag väl ändå inte behöva låna om dem....Jag brukar ju stå på löpbandet när jag ser film, förenar nytta med nöje ;-), men nu blir det promenadtempo.
 
Jag hann även med att hälsa på mina underbara gudsöner med familj. Aftonen avslutades med soffhäng & himla trevligt sällskap :-). 
Idag har jag tofflat runt rätt länge & småpysslat hemma. 
Friends fick stå för eftermiddagskaffet så även denna dag, med Jessie as usual :-). Jag njuter verkligen i Jessies sällskap, vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan henne detta år.....
 
Ikväll hämtade jag mina älskade goungar hos Håkan, äääääntligen!
Det känns som att de har varit där jättelänge (1,5 v ÄR länge) & ändå har de varit & hälsat på mig två gånger sen de åkte till honom.Det känns himla bra att vi har en bra relation & hjälps åt när det behövs.
Har slitit bort en stor del av deras kalufser med luskammen. Det verkar som att de aldrig får bukt med det på skolan. Vi har behandlat de nu i 2 olika omgångar & jag blir så in i nordens förb***** när jag vet att det finns föräldrar som inte ens kollar sina barns hår så vi andra får behandla igen, igen, igen & igen. Dyrt, tålamodskrävande & en tidstjuv utan dess like!
 
Jag har haft en helt underbar helg med en massa skratt, mys & besök.
 
Nu laddar jag om för en ny vecka med lunchdejter & långa promenader i den underbara höstluften.
Jag önskar er en skön söndagskväll & hoppas ni får en bra start på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0