Gör ett nytt försök då..igen ;-)!

Jag ska göra en snabb (?!) resumè av vad som hänt sen sist jag bloggade (har iofs inte varit aktiv, någonsin men skam den som ger sig).
 
Sist hade vi flyttat in i vårat nybyggda fina hus &jag var så nöjd med tillvaron, trodde jag iaf.
Ni som byggt hus vet hur mycket det är som ska göras även om man bara köper nyckelfärdigt. Hallå, resten då?! Vem ska göra det????
Min far  & svägerska byggde väggblock som skulle bli garage, vi fixade en firma söm gjöt sulan & Håkan skulle göra klart tillsammans med en inhyrd snickare. Tomten skulle också fixas & ja just det, alla byggnader skulle visst målas också....Inte mer?!
Lägg, till detta, att Håkan hade egen firma som "växte" fort, två rätt små barn, jag jobbade heltid & tränade + hade aktiviteter med barnen, toppat med någon sorts social samvaro med vänner... Herregud, måste man både städa, tvätta, handla & laga mat & fixa inför kalas & allt sånt också?? Jag ansökte om mer tid på mitt dygn men tror inte den ansökan blev prioriterad, verkar då inte så!
Ja, ni förstår ju själva hur svårt det var att få allt att flyta..
 
När jag var på mitt kära Inpuls & körde ett i vanliga fall inte speciellt tungt pass, fick hjärtat tokspel. Jag som har rätt bra fysik fick en skenande puls efter passet var klart & blev helt borta i huvudet, irrade omkring ett tag innan de kom & sa att jag skulle sätta mig ner. Fick i mig gainomax & vatten men var extremt skärrad. Pulsen lugnade sig efter ca 20 minuter, fick rådet att åka in & kolla <3. Så det jag gjorde, fick höra att jag var överansträngd & fick träningsförbud i en vecka,  ordinerad vila. Hahahahahaha, vila? What? Jo, en dag "vilade" jag med att först jobba sen skjutsa barnen till deras aktiviteter, hem fixa käk, tvätten, natta barnen & förbereda för morgondagen. Träningen vilade jag från i en vecka helt enligt ordination *klappar mig själv på axeln*.
Fortsatte köra på  i samma anda & väntade på att få göra arbetsekg & ultraljud på hjärtat. Kan säga att när man väntar  på nåt sånt blir man vääääldigt känslig för hjärtats arbete & reagerar för minsta lilla extraslag mm. I alla fall jag!
Vi fortsatte som vanligt med den förändringen att Håkan blev mer frånvarande ju sämre firman gick.. 
I oktober el början på november fick min älskade lilla mormor en hjärtinfarkt & det blev ilfart till SuS. Hon repade sig från den & jag fick tillbaka min busiga glada mormor, om än lätt dement, men åh så underbart att sitta & skoja med henne precis som förr.
Komplikationer tillstötte med en stor stroke & mormor släppte taget. Hon somnade stilla in...
Den dagen bestämde jag mig!! 
Så här ska jag inte leva mitt liv! Jag vill vara lycklig & glad & det var jag då absolut inte...
 
Jag & Håkan separerade i början på december, han flyttade till sin mors stuga & jagbodde kvar  i huset med våra barn. Tanken var varannanveckas boende för töserna när han fått lägenhet. Stugan har nämligen bara sommarvatten & det komplicerar det hela en del.... Fortsättning följer senare ikväll, fick just besök :-)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0