Lycklig tant nu!

Som jag skrev tidigare har det hänt en heeeel del i mitt liv det senaste året.... 
Jag har inte köpt diagnosen utbränd då det inte riktigt stämmer med den person jag är. Så jag har blivit min egen lilla doktor ;-). Jag har pratat med lite olika personer, läst på en hel del & varit tjurig & suttit & letat info om vad jag har misstänkt att det kan vara. Bad "min" läkare om att han skulle ta fördjupade prover på sköldkörteln & möttes av ett litet hånflin & varför tror du attdet skulle vara det?! Jaadu, i princip allt stämmer in över hundra symptom svarade jag. Han: man ska inte sitta & kolla på internet för då stämmer det med alla sjukdomar. Daaaahhhhh, vad  f**n ska man göra då när man inte blir hjälpt av experterna som bara vill trycka på mig piller hit & dit?! Nej, vägrar knapra piller om det inte finns provsvar som visar att jag verkligen behöver äta dem! 
Jag ringde för att kolla vad proverna visade & jaa, sköldkörteln är helt kaputt & behöver hjälp i form av levaxin. Har väntat på att läkaren ska ringa upp & ge besked  om vad som ska ske. Men nää, ingen läkare har ringt så jag bytte helt enkelt!
Fick en akuttid på Sensia hälsocentral till Peter Manneroos (underbar & kompetent läkare/person). Han konstaterade att jag blivit felbehandlad i 10 år!! Alltså inte alls behandlad! Har haft behov av levaxin de senaste 10 åren men inte fått det. Tack R**** vårdcentral för att ni inte hjälpt mig! 
Tur att det finns kompetenta & duktiga läkare som tar sitt arbete på allvar! Peter Manneroos sa att jag kommer få mitt liv åter. Är det sant? Herregud vilken lycka! Det känns som att jag vunnit högsta vinsten! Nu är det tålamod som gäller, kan ta tid men heeyyy, tid har jag gott om :-). Nu vet jag ju att det bara kan bli bättre. Nu kommer jag att orka träna som jag vill & brukar, flänga omkring med barnen som vi har gjort & vill göra & inte va så förbenat hjärntrött & slipper mina extrema frossbryt :-D!
Framförallt längtar jag till jag kommer att funka "normalt" på mitt underbara jobb med mina fantastiska kollegor..
Nog med sjuksnack nu!
 
Jag har kommit igång med träningen på ett bra sätt, så skönt att träffa alla härliga människor igen!
 
Framöver kommer min blogg att handla rätt mycket om kost & hälsa då det ligger mig varmt om hjärtat. Naturligtvis blandat med mitt liv i stort...
 
Jag siktar på att lära mig ännu mer om kost & träning, skulle vilja jobba med det på nåt sätt framöver. Meeeen har ingen panik på nåt sätt. Tycker det är extremt intressant att se hur kosten på verkar kroppen & knoppen. 
Där finns det hur mycket som helst att lära.
Det som passar mig & min kropp passar naturligtvis inte alla. 
 
Tycker det räcker för idag ;-).
 
Ha det gott folks....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0