Huset har fått tak

Idag har jag jobbat. Det betyder att Emelina är bättre i magen för tillfället i alla fall,skönt! Jag lovade att Alvina skulle få  ta med sig en kompis till huset idag så hon skulle få visa sitt nya hem. Spända av förväntan satte vi oss i bilen & styrde kosan mot Persön. Väl där rusade alla barn in & sprang runt & tittade. De hade nästan hunnit runt i alla skrymslen & vrår innan jag hann in ;-)..... De lekte lite kurragömma & satte sen av ut & upp på stenar & sprang runt i leran. Det var lyckliga (lortiga) barn vill jag lova:-).  Perran & Fia kom förbi en sväng & tittade, det var mycket trevligt & oväntat....

Efter att barnen fått leka ute en stund åkte vi till brorsan & prippan där vi bjöds på mycket god middag som avslutades med kaffe & dopp. Tack snälla ni! Även där var barnen ute mest hela tiden. De älskar verkligen att vara ute på stora fria ytor, speciellt Emelina. Hon längtar till vi bor där så hon får vara ute ensam hur mycket hon vill, sötungen.

Sen var det dags att åka hem så barnen skulle komma i säng någorlunda i tid. Jag har hunnit baka två sorters fika så arbetarna får färskt fikabröd imorrn. Det har de gjort sig förtjänta av.

Takstolarna har kommit på plats idag & de har fått undan en massa saker från huset så nu kan man se hur bra planlösning det är. Jag är så nöjd med vårat val av hus!

Både jag & Håkan kan gå runt hur länge som helst & bara titta & njuta. Snart, snart.........

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bettilettan med familj :)

Vi gläds med er!

2010-05-27 @ 01:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0