Måndag!!!

Idag känns det verkligen att det är måndag. Jag är hemma med Alvina som fick ont i magen i natt, lillasyster ville också vara hemma....

 

Alvina låg med mig i våran säng & surrade som bara den halva natten, även om det i morse kändes som att hon hade hållit mig vaken hela natten. Idag är magen bra. Skönt!

 

Då, har Emmis istället jätteont i foten som har en fläck som är röd, svullen & varm. Tur att min kära Anna är ambulerande fotvårdsterapeut (jo, det HETER så). Efter en snabb titt på foten fick jag direktiv om vad jag behövde göra. Smart som hon (Anna) är informerade hon även Emmis om vad hon skulle låta mig göra. Min duktiga lillstumpa. Är det inte tjorvmagen så är det nå annat skit..... Håller tummarna att hon är bra imorgon. Är det inte bättre så blir det en tur till farbror doktorn.

 

Har även ringt & bokat tid för Emmis till en riktigt duktig kinesiolog (heter det verkligen så?) som ska få göra en balansering på henne så vi får till magen. Det känns som att doktorerna inte riktigt vet vad de ska göra. Nu har vi lyssnat på dem i några år & inte har det blivit bättre. Dags att testa något som brukar funka!

 

Huset då..... Det är tapetserat i tre rum & lagt golv i två. Det beräknas vara klart på torsdag. Det känns helt sjukt! Jag kan inte riktigt greppa att det är vårat hus & att vi ska bo där, måste vara fruktansvärt trög ;-). Vi får mest troligt flytta in om lite drygt en vecka. Kanske dags att börja packa då?!

 

När jag kom ut till huset & började titta på tapetrullarna som stod så fint i kartonger fick jag en chock! Där, i kartongen var det några rullar som inte alls var speciellt snygga. Jag vågade inte fråga om de var till vårat hus & var de i så fall skulle vara. Tänk om jag hade skrivit fel & faktiskt valt de till vardagsrummet, hemska tanke. Jag vågade inte fråga...

 

Vi åkte till  mamma som förbarmade sig över våra risiga hår & kapade en hel del på mig & Alvina. Emelinas hår var i betydligt bättre skick så hon klarade sig med det mesta kvar :-).

 

Naturligtvis var jag ju bara tvungen att åka & kolla hur det gick för karlarna i huset & då kunde jag inte hålla mig längre.

Var ska de där vidriga tapeterna vara, frågade jag. De tittade lite frågande på mig men svarade: i hallen. Jag drog en lättnadens suck innan de förklarade att hallen räknas hela vägen till alla sovrum!!!  VA? Är det möjligt? Vi måste ha haft totalt hjärnsläpp när vi valde tapetfan. Tur att de är shyssta. De sa att de kunde ta vardagsrumstapeten hela vägen & bara ha den vidriga i hallen. Tack, snälla!! Den är faktiskt helt okej i hallen, hoppas jag.

 

De får en nybakad kaka imorgon bara för att de är så himla trevliga & snälla! Det är inte en muta, det kallas belöning!

Inga bilder idag, tyvärr. Kanske imörra :-)....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0