Heeeeeeeeelg!

Det känns som att jag har tillbringat helgen med att sitta en hel del i bilen.... Igår var det Alvina som skulle på kalas. Jag & Emmis skjutsade henne till Porsön & sen bar det iväg till city för mig & lillstintan. Vi skulle köpa en keps till Emelina. Konstigt nog blevdet ytterligare några saker ;-). Trötta & sugna efter allt shoppande stannade vi till på BO´s café för att avnjuta lite saft/kaffe med dopp. De hade väldigt dåligt utbud för personer som inte tål laktos, Emmis testade tre sorter (tog en tugga & konstaterade att den smakade gammalt) & fick ont i magen efter ett litet tag. Jag kom fram till att det var nog den förb-----e biskvin, som de förmodligen har doppat i vanlig blockchoklad, som var boven i dramat... Tur att de har snäll personal på H&M på storheden, de lånade ut personaltoan när jag sa att det var kris!

Stackars lilla Emmis....

Efter det drog vi ut till Persön en sväng & "plockade" lite blommor som min far var snäll & inte harvade ner. När han såg dem ringde han till mig & frågade om jag ville komma & titta om det var något jag ville ha. Att jag ville!

Tyvärr hann jag inte plantera dem idag, det får vänta till imorgon.

Sen blev det plattan i mattan till lägenheten för ombyte & uppfräshning. Middag hos underbara Anna & Joel med älskade gudbarn var nästa anhalt.

Oj, vad mysigt, gott & heelt underbart det var! Det känns som att det var så  himla längesen vi har träffats. Jag somnade ovaggad strax efter tolv...

Idag tog vi en sen långfrukost  innan vi hämtade flickornas kompis för vidare färd ut till Persön. De har byggt ett eget litet hus  idag som blev så fint. Lite hjälp av morfar med stommen & en del hjälp av sin pappa med fasaden sen var det klart för inflytt! De har varit ute & lekt hela eftermiddan.

Tanken (min) var att deras kompis Nicolina skulle bli avsläppt på hemvägen & sen skulle vi fortsätta hemåt för blötläggning av två lortiga ungar. De (barnen) var dock så kloka & kom på att hon kunde ju bada hos oss för hon var ju också lortig! Så fick det självklart bli. De  fick testa en ny badbomb från Lush medan jag gjorde kvällsfika bestående av rosa prinsessplättar  med sylt & grädde till.

Underbara, godoftande gullungar tjattrade vid köksbordet & avnjöt princessplättar innan det var dags för Nicolina att åka hem & inta sängen.

Nu har jag en tårtbotten i ugnen som jag tänkte att "våra" snickare skulle få avnjuta imorgon! Det blir krisptårta med smörkräm....

Första middan tillagad vid huset!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0