En sån dag...

Jaa, vad ska man säga om denna dag?? Har jobbat, eller rättare sagt varit på utflykt med jobbet. Vi var bjudna till min mor i Persön på grillunch idag. Emelina hade så ont i foten så hon fick följa med. Vi hade tur & fick en tid till doktorn precis vid lunchtid.... Nåja, bättre det än ingen tid alls! Hon konstaterade att det var bra att jag hade gjort som fotvårdaren sa. Vi ska fortsätta med våtomslag några dagar så blir det säkert mycket bättre.

Lunchen var hellyckad! Det är så roligt att kunna åka iväg med arbetsgruppen & göra lite roliga saker. Det är vi värda!!

 

Alvina har varit på cykelutflykt med klassen & haft friluftsdag på Porsön. Hon blir så glad & stolt när hon får ta med matsäck som hon själv har valt innehållet i. Tidigare har det varit relativt nyttigt innehåll i den, nu ville hon ha kall pizza. Jag vet inte vem som blev mest lycklig när hon fick det, jag som slapp engagera mig i den eller hon som fick pizza.... Alla glada & nöjda. Med Pauluns juice & lite nötter kändes det som att matsäcken var helt okej i alla fall.

 

Jag känner mig lite trött & sliten för tillfället.

Ska vara överallt & ingenstans samtidigt. Vabba & vara på jobbet, hinna med möten & diverse aktiviteter med skola/dagis. Det ska vara matsäckar & avslutningar på än det ena än det andra, cykel ska med, badkläder packas.... Min hjärna håller på att brinna upp känns det som ibland, tror jag måste köra en defrag på den ;-)... Någon som vet hur det går till ???

 

Barnen är i alla fall väldigt glada & nöjda & det är huvudsaken i denna halvkaosartade tillvaro med husbygge & flytt & allt annat.

De har lekt med Nicolina idag. Det är så roligt att se & höra dem leka med en kompis som var deras gemensamma från början. Det blir inte samma maktkamp som när Alvina tar med sig en kompis från skolan. Det är inte helt lätt det där med kompisar, de är ju så nära varandra i ålder. Flera av Alvinas kompisar är närmare Emmis i ålder än Alvina. Tur att det går bra att leka tre stycken för det mesta!

 

Jag hade lite fjärilar i magen när jag skulle gå in i huset & kolla hur hallen blev...

Den blev jättebra! Den vidriga tapeten var inte vidrig men jag är ändå glad att han tapetserade med vardagsrumstapeten i "hallen" mot sovrummen. Hallen blev faktiskt riktigt fin. Skönt... Resten är jag också helnöjd med.

Jag har bokat en städfirma som kommer & gör en riktig byggstädning på måndag. Det känns skönt att slippa göra det också. Besiktning av huset är på tisdag kl. 8. Sen får vi börja flytta in!!!!!!!!!!!!!

Nu MÅSTE jag ta mig tusan börja packa, eller i morgon.... Jo, så får det bli!

 

Jag passade på att testa gästsängen efter middagen hos mor & far, jag skulle se ett inslag på tv om hur man får pengarna att räcka.... Tyvärr somnade jag så jag har fortfarande ingen aning om hur man lyckas med den bedriften ;-). Jag sov nog minst en timme, trots att min kära svägerska var & väckte mig två gånger. Jag kommer ihåg att hon visade mig en jättefin klänning som hon hade varit & köpt, sen somnade jag igen.

 

Nu blire lite bilder!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Roxy

Hej du... Det ser bra ut. Du måste dock se till att du överlever flytten... Väntar spänt på att få komma och våld-gästa er snart... =) Hälsa familjen



Kram R med familj

2010-06-09 @ 21:07:02
Postat av: Anonym

Tack Roxy!

Jag som hade tänkt ta mig tid att hälsa på er men har inte lyckats ännu....

Jag överlever ska du se! Längtar till vi har kommit oss in.Ni är hjärtligt välkomna!!! Hälsa du också



Kram

2010-06-09 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0