Sprängdag(s)

Lördag morgon bjöd på strålande solsken! Värre blev det när det började dra ihop sig för att åka ut mot "huset". Vi skulle träffas runt 13-tiden för att sätta igång. Håkan skulle åka med flickorna till stugan & träffa deras farmor & kusiner. Jag ville inte missa sprängningen!!
Våran käre vän dunderklumpen, även kallad sprängkungen, skulle komma & hjälpa oss så att allt blev rätt. Det är han som besitter kunskapen för tocken däringa saker.
 
Väl där så bjöds vi på snö, blötsnö...
Dunderklumpen började med att "skrapa" bort mossa & tjafs från "stenen" som senare visade sig vara berghälla.... 
Min käre far & dunderklumpen började borra en hel massa hål, där man senare skulle stoppa själva dynamiten, & borrade & borrade. Jag fick också prova på att skaka lös med borren, kul men fy vad skakis jag blev..
Vi gjorde endast kortare fikapaus & middagspaus sen var det till att ge sig ut i snögloppet igen.
Det snöade så förb----- att jag stoppade grankvistar i borrhålen så man inte skulle missa dem sen när det äntligen blev dags för det roliga. Många hål blev det...
Strax före 20 tyckte jag att vi skulle ge oss  & fortsätta på söndan, då med Håkans hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0