Ris(ig)...;-)

Idag är jag inte kry! Känner mig verkligen risig, mycket värre än tidigare....trots att jag dricker Kan Jang & berocca. Trodde man skulle bli frisk fort då! Ska försöka med vilametoden, har hört att den ska funka ;-).

Idag har jag haft celebert besök i form av kära Eva-Lis. Vet inte sist vi kunde sitta & prata utan elden i röven (förutom då jag valde att sova under hennes besök *rodnar*). Trevligt som bara den var det i alla fall, tyckte både jag & mina töser. Snart kan vi träffas betydligt oftare då vi kommer så mycket närmare. Ja, gud va jag längtar! Just nu känns det som att jag inte gör nåt ordentligt...lite för krasslig för att orka leka helhjärtat med mina gullungar, mat ska handlas & lagas, disken ska diskas, hunden ska ut, katternas låda ska rengöras, tvätten ska tvättas & torkas & vikas & stoppas i sina lådor/garderober, lägenheten ska städas med allt vad det innebär... Jo, just det, jobbet ska ju snurra på också, barnen ska skjutsas till sina aktiviteter, & jag vill vara med på tomten där det händer saker, min sambo är i Göteborg sedan i måndags & kommer inte hem förrän på fredagkväll (tidigast). När  han väl är hemma är det jobb, jobb, jobb....

Nä, nu ska jag sluta gnälla!!!!Jag har hur många anledningar som helst att vara glad: jag har två underbara barn, en helt suverän familj som ställer upp oavsett vad, underbara vänner, jag är frisk (förutom denna sketna förkylning som egentligen inte är något att gnälla över), har mat på bordet & ett stimulerande jobb som jag trivs med. Toppa det med att vi snart har  ett helt nytt  hus att flytta in i så vet ni alla att jag har väldigt många anledningar att vara glad! Ibland måste man bara få klaga lite & tycka synd om sig själv..

 

Idag har min käre far & plutten varit & arbetat på tomten. De har huggit ner träd & samlat ihop ris i högar. Där garaget senare kommer att stå har pappa planerat & burit jorden dit där den gör nytta, dvs på "vägen" brevid huset samt på baksidan där vi skall ha våran fina altan. Varje gång jag åker ut till "huset" förundras jag över hur mycket de ( mest min pappa då) har hunnit & fixat med. Jag skulle nog inte komma på att gå omkring & dra ihop riset t.ex men jisses va fint det blir när det ärgjort. Fördelen med att hålla fint under byggtiden är dels att det är fint men den största vinsten är nog att man inte behöver göra allt sen när huset väl har kommit. Då har man nog att fixa allt annat.

 

Tack min käre far ännu en gång för att du fixar & donar så min hjärna inte behöver gå på högvarav ;-)...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0