Ny dag, nytt sprängningsförsök

Söndan åkte Håkan ut så han skulle vara där vid 10-tiden. Jag klev upp ur sängen när han åkte... Det var nog inte världens smartaste idé att ha för lite kläder på sig på snögloppsdan. Ont i halsen & kroppen (stackars lilla mig). Jag & tjejerna hastade ut så vi inte skulle missa nåt kul ;-).

Det var bättre väder denna dag, tack & lov! De borrade ännu mer hål innan de kunde spränga....& borrade... Vid 14.15 small det första gången men det skulle visa sig att de behövde borra & spränga liiite till innan de kunde vara helt nöjda. Jag tror att de bara tyckte det var så himla kul, inte alls nödvändigt ;-)...Ja,jisses vad de fick jobba för maten. Vid 18.30 var det dags igen.

Då hade jag packat in mig, barnen & deras mormor i bilen för en nätt liten tripp till Övertorneå. Målet var att köpa ett nästan nytt Wii spel till sötisarna. Gissa om jag hade nöjda barn på vägen hem?!  De var så duktiga, inget tjat trots att de fick sitta i bilen nästan tre timmar...Gullungar!

Vid "huset" fick dunderklumpen det angenäma uppdraget att ta bort stenskravlet som hade blivit vid spräningen. På måndag skulle ju NGM komma & påbörja arbetet med grundmonteringen. Min käre far fixade så att det gick att köra på sidan om "huset" där stenen hade varit.

Tack pappa & dunderklumpen för att ni har tillbringat hela helgen med att ta oss lite närmare målet!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0