Husgrunden är planerad...

Vi styrde kosan mot Persön efter att ha inhandlat det viktigaste inför middan, godis ;-)... Vi började med att avnjuta tacos hos Peter & Annika så vi skulle orka gå de få meter det är till "huset".

Jisses vad de har hunnit mycket idag! Ett stort lass med sand har landat på tomten. Gubbarna på Norrlands grundmontering har varit & märkt ut hörnen på huset så nu ser vi hur högt huset kommer att stå. Det kommer att bli ganska många lass med fyllnadsmassa...men vad gör väl det? Huvudsaken är att det blir fint!

Vi har vatten i borrhålet!!!! Firman som var & borrade ska komma med spolbil & spola hålet ändå, det är lika att göra det på en gång....så de kommer någon gång till veckan.

Det var visst någon stenbumling som måste sprängas bort som var en aning i vägen. Jag måste bara vara med & titta(läs lyssna). Jag fick veta att man måste stå så långt bort så man inte ser så mycket...hmmm... Före & efter bilder får det bli då!

Tjejerna tycker att det är så kul att vara med & titta på hur det går framåt & säger stolt att vi ska till huset (som inte finns) när vi ska dit. Dessutom får de ju cykla hela vägen från mormor & morfar & det vill inte säga lite det.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilket lyft för "brudarna"..det där med cykelturer på egen hand. Så fort jag blir frisk ska jag komma och inspektera på plats :-)

2010-04-17 @ 20:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0