Grundmontering har påbörjats

Strax efter klockan sju anlände jag till "huset". Då var min far & karlarna från NGM redan där & hade påbörjat dagens arbete...

Håkan har styrt kosan mot Göteborg för en kurs, stackarn måste åka bil hela vägen.... Tur att de är två så de kan turas om att köra iaf.

Idag har de hunnit med att placera ut plintar till det som kommer att vara kök & tvättstuga när huset väl kommer. Pappa har kört otaliga svängar & hämtat sand med skopan. Det behöver fyllas rejält mycket så att huset kommer tillräckligt högt upp. Jag fick skriva på ett papper att VI ville ha det så högt, att det inte var deras idé..... När man kollar med laserinstrument är husets framsida lite högre än infarten. På baksidan däremot måste det nååågra lass med fyllmadsmassa så det inte är en brant ner. Allt för att undvika att vatten ska rinna mot huset istället för ifrån. Hellre fylla på ordentligt än att bygga i en grubba.

Kära Eva-Lis kom förbi en sväng men då hade jag däckat i soffan & lyckades inte vakna. Det är fortfarande väldigt synd om mig, jag har ont i halsen & känner mig rätt så risig. Förlåt Eva-Lis, kommer du någon fler gång så lovar jag att jag ska vara betydligt trevligare än idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0